Váš prehliadač je zastaralý. Prosím použite iný prehliadač aby ste mohli plnohodnotne používať naše web stránky.

Vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde sa v spoločnosti Ostendorf osvedčil

Čoskoro prechod na diesel?
Čelný elektrický vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde vonku pri nakladaní rúr.

Rúry toho v sebe doslova veľa skrývajú. To platí nielen pre ich použitie, ale aj pre ich výrobu. A tá v spoločnosti Gebr. Ostendorf GmbH vo Vechte prebieha prakticky nepretržite. Preto sa spoločnosť už roky spolieha na robustné dieselové vysokozdvižné vozíky. Dokáže nový čelný elektrický vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde dosiahnuť túto vysokú úroveň výkonu?

Nachádzajú sa v stenách, pivničných priestoroch, pod záhradami alebo na uliciach. Aj keď je ich úloha absolútne nevyhnutná, samotné zvyčajne zostávajú neviditeľné – pokiaľ neprídete do Vechty v Dolnom Sasku: Vo vonkajšom sklade spoločnosti Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH sa stohujú metre rúr všetkých veľkostí, ktoré spoločnosť dodáva do obchodov so sanitárnym a stavebným materiálom.

„Naše podnikanie už roky rastie a teraz dodávame až do Indie,“ hovorí technický vedúci prevádzky Uwe Fröhle. „Na dosiahnutie tohto cieľa pracujú stroje v našich troch závodoch nepretržite a v sobotu a v nedeľu máme dokonca dve dvanásťhodinové zmeny,“ pokračuje Fröhle. Je logické, že táto nepretržitá výroba si vyžaduje veľké nároky na likvidáciu odpadu z výroby a logistiku nakladania.

Náročné použitie vo vonkajších priestoroch: tabu pre čelné elektrické vozíky?

Rúry tu, rúry tam: V spoločnosti Ostendorf to neplatí len pre sklad a nakladacie miesto. Ak sa pozriete na protizávažové vysokozdvižné vozíky používané vonku, všimnete si aj rúry. Presnejšie povedané výfukové rúry.

Fröhleho kolega Marco Schillmöller: „Vonku jazdíme len s dieselovými modelmi H20 D od spoločnosti Linde. Naši ľudia ich používajú na vyzdvihnutie tovaru pri bráne skladu a jeho odvoz do skladu a na nakladacie miesto. Na ceste je ešte dlhé stúpanie, takže potrebujete silu a trakciu.“ Logistický tím spoločnosti Ostendorf denne skompletizuje až 80 nákladných vozidiel, čo znamená, že každý vozík odpracuje ročne dobrých 3 500 motohodín. Extrémne náročné prostredie – ideálne pre nového špičkového výkonného siláka v segmente vysokozdvižných vozíkov. Pripomíname, že taký, ktorý sa úplne zaobíde bez výfukovej rúry.

Video o používaní vozíka Xi20 PH od spoločnosti Linde v spoločnosti Ostendorf.

Vozík Xi od spoločnosti Linde je kompletne prispôsobený výkonu

„Vďaka našej dlhoročnej spolupráci samozrejme veľmi dobre poznáme požiadavky spoločnosti Ostendorf. Preto sme zákazníkovi predstavili nový čelný elektrický vozík Xi od spoločnosti Linde a začali sme s dlhým testovaním v teréne,“ vysvetľuje Kai-Gerrit Fabel z podpornej siete partnera Willenbrock Fördertechnik z Brém. Zvláštnosť vozíka, ktorý sa od konca mája 2024 testuje na prototype vo Vechte vo verzii s hmotnosťou 2,0 tony: Po prvýkrát má plne integrovanú lítium-iónovú batériu, ktorá spolu s výkonnou 90-voltovou technológiou a novo vyvinutými synchrónnymi reluktančnými motormi zabezpečuje vynikajúci výkon.

Vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde prepravuje tovar na svahu.
Čelný elektrický vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde Material Handling v spoločnosti Ostendorf v sklade.
Čelný elektrický vozík Xi20 PH v spoločnosti Ostendorf v prevádzke vo vonkajšom areáli.
Vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde prepravuje tovar na svahu.
Čelný elektrický vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde Material Handling v spoločnosti Ostendorf v sklade.
Čelný elektrický vozík Xi20 PH v spoločnosti Ostendorf v prevádzke vo vonkajšom areáli.

Nový čelný elektrický vozík presvedčí aj skúsených dieselových profesionálov

Vyzdvihnutie nákladu, zloženie nákladu, naloženie na rampu, zloženie z rampy, naloženie nákladného auta, vyloženie materiálu a znovu od začiatku, hodinu za hodinou, za každého počasia: Presne to robí Michael Heying v súčasnosti v spoločnosti Ostendorf s vozíkom Xi20 PH od spoločnosti Linde s elektrickým pohonom. Špecialista na skladovú logistiku je absolútny odborník: „Už viac ako 22 rokov jazdím na vozíkoch so spaľovacím motorom – a musím povedať: Vozík Xi od spoločnosti Linde je skutočne vynikajúci vozík! Pri zrýchľovaní sa výkon dostaví okamžite rovnako ako pri zdvíhaní a spúšťaní. Je to rýchle a jednoduché.“ V skutočnosti dosahuje konštrukčný rad Xi10 – 20 od spoločnosti Linde rýchlosť zdvíhania a spúšťania až o 20 % vyššiu, ako je priemer na trhu. Michael Heying potvrdzuje, že vozík zároveň ponúka vysokú úroveň používateľského komfortu vďaka zníženému a rozšírenému nástupnému schodíku. To je možné vďaka pevnej integrácii batérie a s tým súvisiacim odstránením obvyklej vane batérie.

Michael Heying jazdí na čelnom elektrickom vozíku Xi20 PH od spoločnosti Linde.
Ja sám som už starší model. Človeka poteší, keď je nástupný schodík širší a oveľa nižší. Jednoduchšie sa nastupuje a vystupuje.

Michael Heying, vodič vysokozdvižného vozíka a špecialista na skladovú logistiku, Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH

Tu sa stretáva maximálny výkon s najvyššími ergonomickými štandardmi

Pevná integrácia batérie však ponúka ešte viac ergonomických výhod – napríklad z hľadiska priestoru pre hlavu a nohy. Michael Heying: „Máte dostatok priestoru a necítite sa tak stiesnene. Cez veľké okná tiež všetko vidím, čo výrazne uľahčuje nakladanie nákladného vozidla. Aj večer chodím domov bez toho, aby ma bolela hlava, pretože vozík je veľmi tichý a vibrácie sú dobre tlmené.“ Čiastočne je to vďaka koncepcii tlmenia pomocou elastomérových radiálnych ložísk, ktoré teraz okrem riadiacej nápravy a šasi od seba oddeľujú aj stožiar a hnaciu nápravu. Navyše má vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde v spoločnosti Ostendorf vzduchom odpružené sedadlo vodiča. Výkonný klimatizačný systém s 2 500 W vykurovacieho a 3 500 W chladiaceho výkonu dopĺňa ergonomický balík. Nízke ťažisko vozíka vďaka výkyvnej náprave od spoločnosti Linde zabezpečuje vysokú stabilitu proti prevráteniu.

Zhrnutie: Tento čelný elektrický vozík má všetko na to, aby nahradil dieselový vozík

Keď čelný elektrický vozík prevezme prácu vozíka so spaľovacím motorom, skôr či neskôr sa objaví otázka výdrže. Testovacia prevádzka v spoločnosti Ostendorf však zatiaľ ukázala, že to dokáže: Vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde má dostatočné rezervy vo výkone aj počas intenzívnej nepretržitej prevádzky. Vedúci dielne a koordinátor prevádzky Marco Schillmöller: „V závislosti od pracovného zaťaženia zostáva na konci pracovnej zmeny v batérii až 25 – 30 % kapacity bez priebežného nabíjania.“ Technický vedúci prevádzky Uwe Fröhle zároveň dodáva, že plne elektrická koncepcia dobre zapadá do stratégie udržateľnosti spoločnosti: „Ako dodávateľ chceme prirodzene postupne znižovať našu uhlíkovú stopu. A ak bezemisný čelný elektrický vozík vykonáva prácu rovnako dobre ako vozík so spaľovacím motorom, manipulačný výkon je správny a naši ľudia sú s ním mimoriadne spokojní, potom si viem veľmi dobre predstaviť, že vozík Xi20 PH od spoločnosti Linde tu bude v pravidelnej prevádzke.“

Vozík Xi20 PH v spoločnosti Ostendorf v prevádzke vo firemnom areáli.

Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH

Od svojho založenia v roku 1973 sa spoločnosť Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH so sídlom vo Vechte v Dolnom Sasku stala popredným globálnym partnerom v oblasti sanitárnych a stavebných materiálov. Ako komplexný dodávateľ dodáva v súčasnosti svoje vysokokvalitné rúry a tvarovky do 50 krajín sveta. Výroba prebieha na troch miestach v Nemecku a na ďalších šiestich v zahraničí. Špecialista na plasty sa pri svojich intralogistických procesoch 100 % spolieha na priemyselné vozíky a automatizačnú techniku od spoločnosti Linde Material Handling. Vozový park v troch závodoch vo Vechte tvorí približne 80 vozíkov. Podporným sieťovým partnerom spoločnosti Linde je spoločnosť Willenbrock Fördertechnik v Brémach.