Váš prehliadač je zastaralý. Prosím použite iný prehliadač aby ste mohli plnohodnotne používať naše web stránky.

Test odolnosti vozíka Xi20 P od spoločnosti Linde v spoločnosti Klingele Paper & Packaging

Maximálny výkon v inteligentnom obale
Čelný elektrický vozík Xi20 P od spoločnosti Linde v prevádzke v spoločnosti Klingele.

Ľahké môže byť aj dosť ťažké: Logistický tím spoločnosti Klingele Paper & Packaging by toto tvrdenie okamžite podporil. Pretože v závode na výrobu vlnitej lepenky v Delmenhorste je ľahký výrobok každodennou výzvou pre tím a vysokozdvižné vozíky. Priamo v strede: nový vozík Xi20 P od spoločnosti Linde s plne integrovanou lítium-iónovou batériou.

Vlnitá lepenka sem alebo tam – to, čo sa deje v závode na výrobu vlnitej lepenky Klingele Paper & Packaging v Delmenhorste z hľadiska toku tovaru, je všetko, len nie hračka. „Z osemhodinovej zmeny strávia naši skladníci v sklade hotových výrobkov niekedy sedem a pol hodiny na vysokozdvižnom vozíku,“ hovorí vedúci logistiky Nicolai Leese a približuje náročnú prácu. Okrem iného tu spoločnosť od roku 1955 vyrába škatule z vlnitej lepenky, ktoré sa neskôr používajú napríklad ako vonkajšie obaly pre mliekárne a výrobcov krmív. Dopyt po obaloch je taký veľký, že v priebehu 24 hodín je potrebné premiestniť 1 500 paliet a naložiť 60 až 80 nákladných vozidiel s tovarom. O to príhodnejšie je, že spoločnosť od polovice roka 2024 testuje úplne nového výkonného profesionála: čelný elektrický vozík Xi20 P od spoločnosti Linde.

Nicolai Leese, vedúci logistiky v spoločnosti Klingele Paper & Packaging
Pri týchto zariadeniach nie je priestor na kompromisy: Potrebujeme rýchlosť, obratnosť, silu a výdrž.

Nicolai Leese, vedúci logistiky, Klingele Paper & Packaging, Delmenhorst

Video z používania vozíka Xi20 P od spoločnosti Linde v spoločnosti Klingele Paper & Packaging

Chaotický princíp skladovania si vyžaduje maximálny výkon za každých okolností

Rozvíjajme tento príbeh trochu ďalej: V expedičnom sklade spoločnosti Klingele má logistický tím dve hlavné úlohy. „Na jednej strane ide o nepretržitú výrobu. Vždy to robí jeden vodič za jednu zmenu a podľa vyťaženosti povolávame ďalších. Ostatní kolegovia sa starajú o vychystávanie. Príkazy na prepravu sa prideľujú prostredníctvom terminálov RFID vo vysokozdvižných vozíkoch,“ vysvetľuje vedúci logistiky Nicolai Leese. Skladovanie je organizované podľa chaotického princípu. „V našom odvetví sa často stretávame s automatizovanými vysokoregálovými skladmi,“ hovorí generálny riaditeľ Patrick Ginter a dodáva: „Systém chaotického blokového skladovania s podporou RFID nám však môže ponúknuť podstatne väčšiu flexibilitu za predpokladu, že sa môžeme spoľahnúť na výkonné, spoľahlivé a predovšetkým dostupné vysokozdvižné vozíky.“

Čelné elektrické vozíky s lítium-iónovou technológiou sú štandardom už dlhší čas

Zatiaľ čo pôvodne sa v sklade hotových výrobkov v Delmenhorste používali vozíky s olovenou technológiou, teraz spoločnosť úplne prešla na vozíky s lítium-iónovou technológiou od spoločnosti Linde Material Handling. „V minulosti sa pre každý vysokozdvižný vozík museli skladovať tri olovené batérie: jedna na jazdu, jedna na nabíjanie a jedna na priebežné ochladenie. Zrieknutie sa toho bolo pre nás požehnaním. Súvisí to s dostupnosťou, ktorú ľahko dosiahneme pravidelným dobíjaním vysokozdvižných vozíkov s lítium-iónovou technológiou a záložného zariadenia; výhodou je však aj stály výkon a – vďaka jednoduchšej manipulácii – aj plus z hľadiska bezpečnosti práce. Skrátka: Vysokozdvižné vozíky s lítium-iónovou technológiou fungujú oveľa lepšie,“ vysvetľuje manažér logistiky Nicolai Leese.

Xi20 P od spoločnosti Linde: Čím je tento čelný elektrický vozík taký výnimočný?

Kľúčové slovo výkon nás vracia k už spomenutému vozíku Xi20 P od spoločnosti Linde. „Z hľadiska dizajnu tu máme úplne nový koncept vozíka, ktorý je navrhnutý pre maximálny výkon a nepretržitú prevádzku – tak, ako to vyžaduje tok tovaru v spoločnosti Klingele,“ hovorí Stephan Pleus z podpornej siete partnera Linde Willenbrock Fördertechnik z Brém. Hlavným dôvodom je šikovná kombinácia lítium-iónovej batérie, 90-voltovej technológie a novo vyvinutých synchrónnych reluktančných motorov. Tie sa vyznačujú aj inovatívnym tepelným manažmentom, takže pohonné jednotky pracujú vždy pri ideálnej teplote, a to aj pri neustálom extrémnom zaťažení.

Tu sa stretáva výkon so stabilitou a obratnosťou

To, čo znie dobre na papieri, sa po troch mesiacoch testovania v teréne s prototypom vozíka Xi20 P od spoločnosti Linde aj skutočne potvrdilo: „Vozík Xi od spoločnosti Linde má pri jazde poriadnu silu. Zmeny smeru fungujú veľmi rýchlo a v zákrutách ste tiež rýchli,“ hovorí koordinátor zmeny Walter Lazar. Aj kolega zo skladu Matthias Harms potvrdzuje vynikajúcu stabilitu vysokozdvižného vozíka: „Niekedy jazdíme s tromi paletami na vidliciach. Napriek tomu je vozík Xi od spoločnosti Linde vždy stabilný, cítite sa absolútne bezpečne.“ Táto rovnováha stability a obratnosti sa okrem iného dosahuje vďaka kombinovanej riadiacej náprave od spoločnosti Linde. Vďaka tomu ponúka vozík Xi20 P od spoločnosti Linde, ktorý sa v Klingele testuje vo 4-kolesovej verzii, takmer rovnakú obratnosť ako 3-kolesová verzia s otočnou nápravou, ktorá je tiež k dispozícii.

Walter Lazar, koordinátor zmeny, Klingele Paper & Packaging
Vozík Xi20 P od spoločnosti Linde jazdí takmer ako motokára s vidlicami.

Walter Lazar, koordinátor zmeny, Klingele Paper & Packaging, Delmenhorst

Vozík Xi20 P od spoločnosti Linde patrí do vlastnej triedy aj z hľadiska priestoru a pohodlia

Vozík Xi20 P od spoločnosti Linde bodoval u tímu spoločnosti Klingele aj vďaka svojmu vysokému výkonu pri zdvíhaní a spúšťaní, ktorý je o 20 % vyšší ako priemer v odvetví. Na rozdiel od bežných čelných elektrických vozíkov je batéria v modeloch Xi spoločnosti Linde trvalo integrovaná do vozíka. Keďže vďaka tomu nie je potrebná vaňa batérie, (teraz väčší) schodík sa môže umiestniť nižšie a pracovisko vodiča sa môže zmeniť.

Skladník Thomas Lüssen, ktorý meria úctyhodných 2,04 metra, uvádza: „Vo vnútri mám podstatne viac miesta nad hlavou ako v mojom predchádzajúcom vozíku. Zväčšil sa aj priestor pre nohy, hoci samotný vozík je kompaktnejší. Myslím, že je to skvelé!“ Veľkú pochvalu si vyslúžil aj zážitok z jazdy s nízkymi vibráciami. Okrem vzduchom odpruženého sedadla vodiča to zabezpečujú aj špeciálne elastomérové radiálne ložiská, ktoré oddeľujú stožiar, hnaciu nápravu a riadiacu nápravu od šasi.

Naša podlaha v hale je síce pomerne nová, ale sem-tam sa predsa nájde nejaká nerovnosť. Vozíku Xi20 P od spoločnosti Linde je to jedno. Ten naozaj všetko absorbuje.

Thomas Lüssen, skladník, Klingele Paper & Packaging, Delmenhorst

Zhrnutie: Vozík Xi20 P od spoločnosti Linde do bodky spĺňa požiadavky zákazníka

Spokojní pracovníci, presvedčivý manipulačný výkon, vysoká dostupnosť: Vzhľadom na tento priebežný záver neprekvapuje, že zodpovední pracovníci v spoločnosti Klingele považujú prototyp vozíka Xi20 P od spoločnosti Linde za plne vhodný pre dané odvetvie.

Generálny riaditeľ Patrick Ginter bilancuje: „Už teraz nás lítium-iónová technológia presvedčila svojím výkonom, manipuláciou a udržateľnosťou. S modelmi Xi prišla spoločnosť Linde Material Handling s konceptom vozíka, ktorý skutočne dobre vyhovuje našim špecifickým požiadavkám – predovšetkým rýchlosti a nepretržitej prevádzke.“

Vozík Xi20 P od spoločnosti v prevádzke v spoločnosti Klingele medzi dvomi regálmi.

Klingele Paper & Packaging

Spoločnosť Klingele Paper & Packaging je jedným z najväčších výrobcov vlnitého papiera a obalov z vlnitej lepenky v Nemecku. Zo svojho závodu v Delmenhorste dodáva zákazníkom v severnom Nemecku, Dánsku a Holandsku vysokokvalitné škatule z vlnitej lepenky, vysekávané obaly a predlepené skladacie škatule v širokej škále rozmerov. Na vnútropodnikové procesy toku tovaru v areáli sa používajú rôzne priemyselné vozíky od spoločnosti Linde Material Handling vrátane siedmich vozíkov E20 spoločnosti Linde s lítium-iónovými batériami. Na optimálne a rovnomerné riadenie nabíjacích prúdov bez špičiek zaťaženia sa spoločnosť spolieha aj na systém Linde connect:charger. Servis a údržba flotily sú v rukách podporného partnera siete Linde, spoločnosti Willenbrock Fördertechnik z Brém.